Uitgerijpt
Dankzij een toegenomen wielbasis, meer spoorbreedte en het actieve dempingsysteem PASM heeft de 911 voldoende comfort aan boord voor dagelijks gebruik. Dit betekent echter niet dat de 911 tot een zacht geveerde GT is gedegradeerd. Integendeel. De demping varieert in strafheid wat het contact met het wegdek ten goede komt. Met het verbeterde onderstel is de 911 in staat om ontzagwekkende bochtsnelheden te bereiken. Daarbij blijft de auto zeer vlak. Hoe hard je de bocht ook induikt, op geen enkel moment treedt onderstuur op. Met wat provocatie is licht overstuur op te wekken, maar dat wordt vrijwel meteen door het ESP in de kiem gesmoord.
Een heet hangijzer is de nieuwe elektromechanische stuurbekrachtiging. Toch is er geen reden tot bezorgdheid. Walter Röhrl hielp mee bij de ontwikkeling en stuurde het prototype tot drie keer toe terug naar de ingenieurs. Het resultaat is een stuurmechanisme dat zeer precies en snel werkt. Als bestuurder krijg je nog steeds een zee aan feedback en gevoel door. Slechts rond de middenstand is de besturing een tikkeltje vaag, maar dat komt de rust tijdens langere afstanden weer ten goede. Nieuw is ook het start-stop systeem dat het verbruik binnen de perken moet houden. Leuk voor op een modale gezinsauto, maar op een sportwagen voelt het systeem nogal misplaatst aan. Gelukkig kan het ook uit. De kenmerkende boxersound wil je als liefhebber natuurlijk ook voor het stoplicht blijven horen.