Na 1 juli aantrekkelijker
Voor een goed verkopende auto in het zakensegment is een model wat valt in de 20% bijtellingscategorie een must. Toyota bood dit al niet in een versie van de Avensis en ook na de facelift vallen alle uitvoeringen zowel met benzine- als dieselmotoren in de hoogste bijtellingscategorie van 25%. Op 1 juli 2012 verandert er echter behoorlijk wat aan de emissie-eisen om in aanmerking te komen voor de lagere bijtelling. Dat zorgt ervoor dat de Avensis zeker niet meer de enige is die niet kan profiteren van het fiscale voordeel. Qua bouwkwaliteit en bovenal veel binnenruimte en de standaarduitrusting - lederen bekleding, navigatie, stoelverwarming enzovoort - per euro biedt de Toyota meer dan veel van zijn concurrenten. Tot juli zal het lastig zijn voor de gefacelifte Avensis een voet tussen de deur te krijgen bij de gevestigde orde in zijn segment, maar na die datum is er een goede kans dat er vaker gekozen zal worden voor de Toyota en dat is, gezien de genoemde kwaliteiten naar ons inzicht niet meer dan terecht.
- Wat een ruimte
- Veel voor relatief weinig
- Prettig weggedrag
- Weinig inspirerend interieur
- Geen 20% bijtelling
- Hoog verbruik

Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic







