Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro

- 10 december 2011

Degelijk en chic

De bruine kleur blijft behouden voor de buitenkant. Binnenin is gekozen voor crèmekleurig leder in combinatie met een degelijk zwart dashboard. Uiteraard vallen de stoelen in de categorie sportzetels, maar ze zijn wel duidelijk van het chique soort. Geen dunne zittingen en harde materialen, maar een meer dan volwaardige zetel die met zijn sportieve snit bijzonder goed oogt. Waar het dashboard verder vrij behoudend is vormgegeven, springt natuurlijk de opvallende R8-pook - van Nederlandse makelijk - er flink uit. De klavierlak-optie geeft het geheel met twee paneeltjes op de deuren en een lijstje op de middenconsole wat extra cachet, maar dat dit een waanzinnige 2.800 euro moet kosten is natuurlijk een gotspe. Uiteraard zijn optieprijzen altijd relatief ten opzichte van het geheel, maar met het geheel van bijna tweeënhalve ton verwacht je dan ook perfectie. En daarom zijn de piepjes en kraakjes in het interieur onder geen beding te accepteren. Natuurlijk hebben we het hier over een demo die journalisten al over een traject van 24.000 km hebben lopen folteren, maar het voelt niet goed op zo'n prijzige wagen. We hopen dat het schadeverleden van deze auto er debet aan is en dat we dus te maken hebben met exemplarische bijgeluiden.

525 pk
530 Nm
313 km/h
4,1 s
22,5 (13.9) l/100km
332 g/km
G
22%
€ 197.320
€ 247.156
€ 4.531 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Maserati GranCabrio 4.7 Sport

  • 2008 - Audi R8 4.2 FSI quattro