Goede basis
Stap je in en laat je je omhelzen door de - gedeeltelijk met leer beklede - sportstoelen, dan kijk je ogenschijnlijk uit over een normaal Punto Evo dashboard. Met dit binnenste is als basis ook niks mis, maar Abarth heeft wel de nodige moeite gedaan om ook het interieur te onderscheiden van het model waarop hij is gebaseerd. Voorbeelden hiervan zijn de eerder genoemde sportstoelen, de met leer afgewerkte kap boven de instrumenten, het dikke sportstuur en de sportknop. Bijzonder zijn ook de terugkerende rode en gele stiksels in het leer, welke refereren aan de kleuren van het Abarth-logo. Uiteraard is ook deze auto voorzien van het Blue&Me-audiosysteem, dat we al kennen uit andere producten van de Fiat Group. Ook in de Abarth werkt het systeem prima en is het geluid wat uit de speakers komt bovengemiddeld goed. Daarnaast is het eenvoudig om een connectie te leggen met de mobiele telefoon, waardoor handsfree bellen mogelijk is. Omdat de Fiat Punto Evo bedoeld is als praktische hatchback in het B-segment, profiteert ook de Abarth hiervan. Natuurlijk wordt de ruimte achterin beperkt door de forse kuipstoelen, maar er is nog voldoende plek voor drie kinderen of twee volwassenen. Ook geheel achterin is voldoende ruimte voor bagage of boodschappen.
Peugeot 208 GTi 1.6 THP
Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic
Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive
Renault Clio RS 2.0 16V
Ford Fiesta 1.6 Sport
Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure
Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport