Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography

Pawel Piotrowski - 14 november 2011

TDV8 geeft je vleugels

Met de nieuwe TDV8 zou de Range Rover gemiddeld nog maar 9,4 liter per honderd kilometer moeten verbruiken. Tijdens onze reis door de Scottish Borders konden wij dit helaas niet verifiëren. Wat we wel konden ervaren is het enorme raffinement en de indrukwekkende vermogensontwikkeling. Het gigantische maximum koppel is beschikbaar tussen 1.500 en 3.000 tpm, waarna het maximum vermogen beschikbaar is van 3.250 tot 4.000 tpm. Het resultaat is een stortvloed aan vermogen vanaf stationair toerental. De sleutel tot de prestaties is het parallel-sequentiële turbocompressorsysteem. Onder normale rijomstandigheden werkt alleen een middelgrote turbocompressor met variabele geometrie. Boven 2.400 tpm schiet een kleinere secundaire turbo tot hulp. Dit heeft niet alleen een enorm soepele aandrijflijn zonder turbogat tot gevolg, maar geeft de grote en zware Range Rover ook vleugels.

313 pk
700 Nm
210 km/h
7,8 s
onb (9.4) l/100km
253 g/km
F
22%
€ 133.500
€ 164.500
€ 3.016 / maand
€ 732 - € 792 / kwartaal
  • Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D Executive

  • 2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • 2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography

  • 2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic

  • 2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue

  • 2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

  • 2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography

  • 2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

  • 2011 - Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury

  • 2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography

  • 2008 - Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE