TDV8 geeft je vleugels
Met de nieuwe TDV8 zou de Range Rover gemiddeld nog maar 9,4 liter per honderd kilometer moeten verbruiken. Tijdens onze reis door de Scottish Borders konden wij dit helaas niet verifiëren. Wat we wel konden ervaren is het enorme raffinement en de indrukwekkende vermogensontwikkeling. Het gigantische maximum koppel is beschikbaar tussen 1.500 en 3.000 tpm, waarna het maximum vermogen beschikbaar is van 3.250 tot 4.000 tpm. Het resultaat is een stortvloed aan vermogen vanaf stationair toerental. De sleutel tot de prestaties is het parallel-sequentiële turbocompressorsysteem. Onder normale rijomstandigheden werkt alleen een middelgrote turbocompressor met variabele geometrie. Boven 2.400 tpm schiet een kleinere secundaire turbo tot hulp. Dit heeft niet alleen een enorm soepele aandrijflijn zonder turbogat tot gevolg, maar geeft de grote en zware Range Rover ook vleugels.
2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE
2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography
2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic
2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue
2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige
2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
2011 - Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury
2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography
2008 - Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE