Slot
Met de 1.9 DDiS-motor komt de Suzuki Grand Vitara veel overtuigender over dan met het 2-liter benzineaggregaat. Wel vergt dit een extra investering van € 3.500 als je de benzineversie links laat liggen. Deze motor past echter wel veel beter bij het voorkomen van een dergelijke terreinwagen en als je er mee de blubber in gaat komt het grote koppel bij lage toerentallen zeer goed van pas. Vreemd is dat op de dieselversies geen sleutelloze toegang is verkrijgbaar.
De concurrentie heeft echter op dieselgebied een aardige hoeveelheid mogelijkheden klaar staan, denk aan de Toyota RAV4 2.2 D-4D D-CAT met maarliefst 177 pk of de net nieuwe Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT (150 pk). Deze tegenstrevers zitten allebei rond de prijs van de Grand Vitara die met dieselmotor € 30.499 kost als JX, de luxere JLX is € 2.000 duurder en de geteste High Executive staat voor € 36.399 in de prijslijst.
- Krachtige motor
- Goed rijgedrag
- Ruime uitrusting
- Zitpositie kan beter
- Nephout op dashboard
- Radio klinkt niet 'surround'