Instinctief
De receptuur voor de Evora S is even simpel als geniaal. Ontdoe de auto van overbodig gewicht, plaats de motor voor een ideale gewichtsverdeling in het midden en zorg voor een maximale synthese tussen bestuurder en auto. Het resultaat is een instinctief bestuurbare sportwagen die elk commando direct opvolgt. Stuur naar rechts en je gaat naar rechts. Druk het gaspedaal in en je lanceert jezelf. Stamp met je voet op het rempedaal en slecht gemonteerde interieurpanelen schieten spontaan los. Dit is niet enkel genieten, dit is autorijden in zijn meest pure vorm. De feedback die je daarnaast krijgt van de zeer directe besturing en het zware koppelingspedaal is weergaloos. Ik kan me goed voorstellen dat je jezelf met deze Lotus prima kunt vermaken op een circuit. Toch is de Evora S zodanig afgesteld dat het geen onhandelbare sportwagen voor op de openbare weg is. De vering is voor Lotus begrippen zelfs relatief comfortabel. Ook kun je er prima rustig mee rijden, zonder bang te hoeven zijn voor een gemene beet van een listig onderstel.