Strakke wegligging
Het kleine viercilindertje wordt gestart, want het is tijd om de rijkwaliteiten van de Trezia aan de tand te voelen. De motor blijft mooi op de achtergrond bij stationair draaien of bij gelijkmatige snelheden tot 130km/u. Bij acceleratie zet het 1300'tje een schelle keel op, waardoor je merkt met een kleine motorisering onderweg te zijn. Tijdens het rijden an sich heb je nooit het gevoel meer vermogen nodig te hebben. De Subaru komt goed van z'n plek en laat, mede dankzij de goed schakelende zesversnellingsbak, tijdens tussenacceleraties merken zeker niet ondergemotoriseerd te zijn. Tijdens het sturen komt de ware, vooral sportieve, aard van het merk tot uiting. Het dikke sportieve stuur laat de auto strak en met veel gevoel een bocht door sturen, waarbij de grens van onderstuur verder weg ligt als dat je bij een dergelijke auto zou verwachten. Daarbij ligt de auto goed op de weg bij snelwegritten, al is de carrosserie door zijn hoogte wel enigszins gevoelig voor zijwind. Keerpunt van het strakke stuur- en weggedrag is de enigszins stoterige vering op bijvoorbeeld klinkers en andersoortige ongelijke wegdekken. Ook is het praktijkverbruik van 7,9l/100 km voor een auto als deze aan de hoge kant. Nu moeten we hier wel bij vermelden dat dit verbruik met relatief veel korte ritten is gerealiseerd en het dus zeker iets lager had kunnen zijn.