Chevrolet Cruze 2.0D LTZ

Arnold van Schepen - 27 juli 2011

Weinig te kiezen én te wensen

Wanneer we het motorenaanbod bekijken komt het adagium van Chevrolets topmodel in gedachte: there is no substitute for cubic inches. Geen gedownsize, gewoon twee hardwerkende 1.6 en 1.8 benzinemotoren en voor de oliestokers is er een tweeliter diesel met maar liefst 163 pk en 360 Nm. De veiligheidsuitrusting van de Cruze is niet bepaald karig. Stabiliteitscontrole, tractiecontrole, hoofd-, zij- en gordijnairbags zijn standaard. Bestuurders van de basisuitvoering LS moeten het doen zonder mistlampen, cruise control en airco, terwijl hun achterpassagiers zelf de ramen moeten openzwengelen. Chevrolet verwacht de meeste Cruze hatchbacks in LT-trim aan de man te brengen. Die heeft voornoemde zaken wel standaard en is voorts uitgerust met stuurwielbediening voor de audio, een in hoogte en diepte verstelbaar stuur en een leren stuur en versnellingspook. Top of the range is de LTZ met standaard navigatie en climate control. Wij gingen eerst op pad met de 2.0D LTZ om te kijken of het, zoals Chevrolet het zelf noemt, 'sportieve en krachtige' lijnenspel van de Cruze hatchback een overeenkomstig rijgedrag heeft.

163 pk
360 Nm
205 km/h
8,5 s
onb (5.6) l/100km
147 g/km
G
22%
€ 18.995
€ 28.695
€ 526 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport

  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • Seat Leon 1.4 TSI FR

  • BMW 1 Serie 116i Urban Line

  • Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

  • Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic Trend

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

  • 2012 - Chevrolet Cruze Stationwagon 1.4 Turbo LTZ

  • 2009 - Chevrolet Cruze 1.6 LS