Jaguar XKR 5.0 Supercharged Speed Pack

- 28 juni 2011

Gran Turismo

Ondanks deze feiten durven we toch te stellen dat de XKR geen hardcore sportwagen is. Het genen van de Gran Turismo in de XK komen hiervoor nog teveel door bij het rijden met Britse coupé. Het is absoluut een auto met een stevige sportieve bite, maar hij is daarbij nog behoorlijk comfortabel. Behalve het bandengeluid van de brede sloffen is de auto ook redelijk stil. Uitermate geschikt om lekker mee te toeren dus, maar met de aantekening dat je op ieder moment het beest in de auto los kan laten. Zeker wanneer de dynamic-stand wordt geselecteerd. In de uitlaat gaat een extra klep open die een geluid laat horen dat het kippenvel op je armen zet. Daarnaast wordt de besturing merkbaar scherper en wie wil kan de automaat overnemen met de peddels achter het stuur. Dat kan altijd trouwens, maar nu wordt je bijgestaan door schakelindicatoren die je voor de verandering niet eens wijzen op zuinige schakelmomenten, maar op het naderen van de toerenbegrenzer. Ook dan merk je met name in het bochtenwerk toch dat de pure sportiviteit het onderspit moet delven tegen het gewicht van de auto. Al neemt dat niet weg dat je er heel veel plezier aan kan beleven.

510 pk
625 Nm
280 km/h
4,8 s
14,1 (12.3) l/100km
292 g/km
G
22%
€ 127.860
€ 175.320
€ 3.214 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Porsche 911 Carrera S PDK

  • Nissan GT-R 3.8 Track Pack

  • 2012 - Jaguar XKR-S 5.0 V8 Supercharged

  • 2011 - Jaguar XK Convertible 5.0 V8 Portfolio

  • 2010 - Jaguar XK140 3.4 SE OTS

  • 2008 - Jaguar XK Convertible 4.2 V8