Beproefde techniek
Voor haar eerste model heeft Tesla Motor de verstandige afweging gemaakt om bestaande autotechniek in te kopen bij Lotus, om zich zodoende bijna volledig op de elektrische componenten te kunnen richten. Onderhuids is de Roadster dan ook grotendeels gelijk aan de Lotus Elise, wat ook in het exterieur goed terug te zien is. Dit maakt wel dat er gebruik is gemaakt van een meer dan tien jaar oude basis en dat is bijvoorbeeld in het interieur duidelijk terug te zien. Doordat de Lotus van zichzelf al vrij karig was, wordt het contrast met hedendaagse interieurs des te sterker. Waar je - afgezien van de bijbehorende aanschafprijs - nog best genoegen kan nemen met een sober interieur, zijn de zeer matige afwerking met daar bovenop diverse flinke rammels wel vervelend. Er moet wel gezegd worden dat de geteste uitvoering een zogenaamde 2.0 betreft, waar Tesla enige tijd geleden zelf al de 2.5 heeft geïntroduceerd. Dit keer hebben de cijfers niks met motorinhoud te maken, maar moet het gelezen worden als een nieuwe versie bij een computerprogramma.