Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6

- 27 april 2011

Als de brandweer

Plezier kan je er namelijk zeer zeker mee hebben. De automaat moet bij het wegspurten uit stilstand eventjes nadenken, maar vervolgens ga je als de brandweer. De automaat schakelt vlot en soepel op, maar voelt ook goed aan wanneer je echt rap van je plek wil. Het machtige blok klimt maakt flink toeren en helpt daarbij een heerlijk rauw geluid de wereld in. Mocht je je toch zorgen maken om eventuele struikrovers en het gaspedaal weer laten vieren, dan hoor je de versnellingsbak met soepele overgangen weer de zes selecteren en wordt het geweld weer enigszins beteugeld. Helaas is het onmogelijk om de automaat te overrulen met de flippers achter het stuur wanneer deze in Drive staat, daarvoor dient hij echt in de manuele stand te staan. Jammer, want juist dat zulke mogelijkheden maken dat je bij een snelle inhaalactie toch af en toe - zij het maar kort - de capaciteiten van de wagen kan benutten. Verder komt het toch vooral aan op de bochten om zoveel mogelijk sportiviteit uit de auto te peuren, want stevig de bocht om wil hij graag. Het esp-systeem houdt echter wel de vinger strak aan de pols, want niet zelden knippert het waarschuwingslampje in het display en voel je een lichte ingreep.

303 pk
361 Nm
240 km/h
6,5 s
11,3 (9.9) l/100km
235 g/km
G
22%
€ 41.995
€ 50.495
€ 926 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • Alfa Romeo Brera 1750 TB Ti

  • BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive