Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Style

- 26 februari 2011

Geen busjesgevoel

Vanachter het stuur valt direct op dat de Alhambra ook vanbinnen familiebanden heeft met de Sharan. Het dashboard is - op het stuurwiel na - één op één overgenomen uit de MPV van moeder Volkswagen. Dat betekent dat we uitkijken op een goed afgewerkt en overzichtelijk dashboard, dat aan duidelijkheid niets te wensen overlaat en de opbergmogelijkheden biedt die je van een fullsize MPV mag verwachten. Ook heb je in de nieuwe Alhambra minder het gevoel met een busje op pad te zijn dan in zijn voorganger, doordat het dik omrande stuurwiel niet meer zo plat ligt. In combinatie met de goed ondersteunende stoelen kun je daardoor makkelijk een fijne zitpositie vinden. Eenmaal onderweg zorgen het optionele sportonderstel en de prettige besturing ervoor dat het busjesgevoel ook tijdens het rijden bescheiden op de achtergrond blijft. De Alhambra doet keurig wat je van hem vraagt en gaat, zeker voor een auto van dit formaat, opvallend goed de bocht door. In dat opzicht kan de Seat zich aardig meten met de Ford Galaxy, die wat betreft rijeigenschappen door velen al jaren als de maatstaf in dit segment wordt gezien.

170 pk
350 Nm
204 km/h
9,8 s
6,8 (5.9) l/100km
154 g/km
E
22%
€ 34.900
€ 55.325
€ 1.014 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Ford S-MAX 2.2 TDCi Titanium

  • Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD Touring

  • Renault Grand Espace 2.0 dCi 150 Dynamique

  • Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia

  • Ford S-MAX 2.0 SCTi Powershift

  • 2015 - Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Style Connect