Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

Pawel Piotrowski - 9 februari 2011

Sterke diesel

In Oostenrijk konden wij kennismaken met de nieuwe motoren waarmee de gefacelifte Captiva op de markt zal komen. Het gros van de Nederlandse verkopen zal de 2.2 viercilinder dieselmotor voor zijn rekening nemen. Met 184pk en 400Nm is dat blok voldoende sterk om de grote Captiva met gemak van zijn plek te krijgen. Onderin het toerenbereik voelt de diesel bokkig aan, maar dat gevoel verdwijnt zodra de naald van de toerenteller meer dan 1.500tpm aanwijst. De prettig schakelende manuele zesbak heeft lange overbrengingen waardoor de dieselmotor zijn werk in stilte doet en weinig toeren draait. Bergop is terugschakelen soms een must om de vaart erin te houden, maar daar zullen wij in Nederland weinig last van ondervinden. Naast de dieselmotor is de Captiva ook met twee benzinemotoren leverbaar. De topper is een 3.0 V6 met 258pk en een mager koppel van 288Nm dat pas bij 5.800tpm vrijkomt. Gekoppeld aan de zestraps automaat is dat vooral een comfortabele combinatie om relaxt mee te cruisen. Het geringe koppel en de nerveus schakelende automaat passen daarentegen niet bij een sportieve rijstijl.

184 pk
400 Nm
200 km/h
9,4 s
onb (6.6) l/100km
174 g/km
G
22%
€ 34.995
€ 45.995
€ 843 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • 2006 - Chevrolet Captiva 2.4i Executive