Lagere zit
Zoals het bij een echte roadster hoort te zijn is de zit laag. Dat is bij deze 370Z niet anders. Je zit zelfs één centimeter lager dan bij zijn voorganger, de 350Z. Je zakt weg in de fijn zittende zetel die veel steun biedt. Jammer genoeg is het prettig beetpakkende en compacte stuurwiel alleen in hoogte en dus niet in diepte instelbaar. Het interieur ziet er gelikt uit, met als sportief toefje de drie meters boven het middenconsole. Eén voor de koelvloeistoftemperatuur, een voltmeter en... een digitaal klokje. De tijdsaanduiding hadden we liever gezien op de plaats van de brandstofmeter. Die is namelijk links van de klokkenwinkel geplaatst en wordt aangegeven in kleine bolletjes. Leuk gevonden, maar niet heel praktisch. Het middenconsole kennen we uit de Murano en uit de modellen van Nissans luxemerk Infiniti. Met de stoffen kap gesloten is het prima afleesbaar. Ga je dakloos rijden onder de felle zon, dan kun je er nauwelijks iets op zien, omdat een overkapping ontbreekt. Het materiaalgebruik is wisselend. Sommige plekken in het interieur - zoals in de deurpanelen en naast het middenconsole - zijn bekleed met fraai alcantara, terwijl we op andere plaatsen - rond het navigatiedisplay en onder de zijruiten - weer hard plastic bespeuren. Bovendien is de auto niet helemaal kraak- en rammelvrij. Op dit onderdeel lever je dus in op de Duitse concurrentie.