Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna

Harold Rolloos - 15 juli 2010

Motorfiets

Ook het interieur is allerminst saai te noemen. De Japanners hebben zich bij het ontwerpen laten inspireren door een motorfiets. Zo zit het instrumentarium onder een kap, waardoor het oogt als de cockpit van een racemotor. Nog opvallender is de glanzende en gekleurde middenconsole in de vorm van een brandstoftank van een snelle tweewieler. Het ziet er vrolijk en tegelijkertijd stoer uit. Op veel plaatsen komen we hard plastic tegen, maar echt storend is het niet, omdat het er allemaal wel keurig afgewerkt uitziet. Ook het Nissan Dynamic Control System (NCDS) is - vanaf de Acenta-uitvoering - nieuw. Zowel de climate control als het rijgedrag zijn via dit display instelbaar. Druk je de knop climate in, dan kun je onder meer de temperatuur en ventilatie regelen. Bij het indrukken van de D-mode knop verandert datzelfde display van kleur en kun je het rijgedrag - Normal, Sport of Eco - van de auto instellen.

190 pk
240 Nm
215 km/h
9,0 s
onb (6.9) l/100km
159 g/km
G
22%
€ 18.900
€ 29.400
€ 539 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Daihatsu Terios 1.5 DVVT Trophy

  • Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

  • Opel Mokka 1.6 Cosmo

  • Renault Captur 90 dCi Dynamique

  • 2022 - Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • 2020 - Nissan Juke DIG-T 117 6MT N-Design

  • 2014 - Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

  • 2013 - Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T