Comfortabeler
Motorisch zijn er bij de facelift geen noemenswaardige wijzigingen doorgevoerd. De Qashqai is nog steeds met twee benzine- en dieselmotoren leverbaar. Naar keuze zijn de sterkste motoren ook met vierwielaandrijving – door Nissan All-Mode genoemd – te bestellen. De door ons gereden 2.0 dCi met 150pk en 320Nm is een nogal lawaaierige diesel, maar dankzij een verbeterde geluidsisolatie wel wat minder hoorbaar aanwezig in het interieur. De tractieverschillen tussen voorwiel- of vierwielaandrijving zijn minimaal. Pas bij 1700 toeren wordt het bekende turbogat van de 2.0 dCi overwonnen waarna een ware krachtexplosie volgt. De pook van de zesversnellingsbak laat zich wat stroef door de coulisse dirigeren en de besturing is nog altijd te sterk bekrachtigd en nogal indirect van aard. Dit zijn weliswaar geen echt storende zaken, een communicatiever afstelling zou wel bijdragen aan het rijplezier. Want rijden doet de Qashqai prima. Het onderstel richt zich voornamelijk op comfort en dat is zelfs iets toegenomen. Toch helt de Qashqai niet buitensporig over, wel zijn de duikbewegingen van de koets bij krachtige acceleraties en noodstops bovenmatig.
2024 - Nissan Qashqai e-POWER N-Design
2022 - Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus
2021 - Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
2018 - Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 Tekna+
2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+
2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna
2011 - Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna
2009 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima
2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look