Homogeen
Dit geweldige gevoel blijft fier overeind staan bij het rijden met de Mégane Coupé! Wat rijdt deze auto lekker! Bij het rijden klopt bijna alles en het totaal geeft een homogeen gevoel dat alles bij elkaar past en op elkaar afgestemd is. Het is een lastig onder woorden te brengen gevoel, maar de rijervaring is toch wel het allerprettigste aspect aan de Mégane Coupé zoals wij hem reden.
De geteste motorisering is de grootste troefkaart in het spel. De 130 pk sterke dCi is een diesel zoals volgens mij alleen Renault het kan doen. De motor overtuigt al bij het starten door zijn niet dieselachtige loopcultuur en bij het rijden ervaar je niet het geringste turbogat en accelereert de dCi de Mégane in een vloeiende en egaal verlopende lijn naar hogere snelheden. En dat gaat vrij lang door: zelfs boven de 180 gaat het nog goed hard en de magische 200 is fluks behaald. Het is geen supersnelle auto, maar de 300 Nm aan koppel worden zo gelijkmatig afgegeven dat het een elastiekachtige beleving geeft. Het enige geluid dat - zelfs op Autobahnsnelheden - begint te overstemmen komt van de wind langs het glazen dak en in mindere mate de banden. En dan het verbruik: 6.3 liter op 100 kilometer! Dat kan zonder veel moeite zuiniger, want de Mégane Coupé nodigde me steeds uit.
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège