Het interieur
Bij het interieur krijg ik erg het gevoel dat het Corsa interieur in een nieuw jasje is gestoken. Het oogt in eerste instantie wel modern met sportieve accenten, maar toch doen alle hendels en knopjes nog wat ouder aan. Dat gevoel werd nog eens versterkt toen ik vandaag ook in een nieuwe Astra reed, daar kwam het allemaal een stuk moderner over (bijv. lichtschakelaar en knipperlichthendels). Het dashboard is verder wel overzichtelijk en alles zit op een logische plek, ik hoef niet op zoek naar de knoppen.
Rond het bakje in de middenconsole zitten 2 schotjes die leuk ogen, maar als ik eraan begin te zitten besluit ik hier maar weer gauw mee op te houden, want het komt zeer fragiel over. De afwerking is verder goed, maar dit is een beetje jammer, de kwaliteit van dit onderdeel past niet in het geheel.
De vol-lederen stoelen zitten heerlijk. Ze bieden goede steun en de zitpositie is goed af te stellen. Ik vond het wel opvallend dat er zelfs geen mini-achterbankje in zat, zoals je vaak bij sportieve wagentjes wel ziet. Op zich wel logisch, gezien het feit dat het dak in open toestand ook de nodige ruimte vereist, maar wel jammer dat mijn dochtertje nu niet mee kon.
De kofferruimte is natuurlijk standaard niet groot, maar weet je zeker dat je het dak dicht houdt, dan kun je er best een aardige ruimte van maken. Zeker voor het formaat auto, maar dit heeft natuurlijk ook weer te maken met het ontbreken van een achterbank. Het vervelende is wel dat de klep altijd elektrisch geopend wordt, wat natuurlijk te maken heeft met de dubbele functie van de klep die ook achterstevoren open moet kunnen als het dak open of dicht gaat. Nu na 1 dagje wil het wel, maar als je iedere keer moet wachten als je wat in de kofferruimte wilt doen, kan ik me voorstellen dat je er een beetje flauw van wordt.