Met Cheetah
De stoelen zelf pakken beter vast dan die van de #1, doordat de wangen wat verder uitsteken. De hoofdsteun is niet verstelbaar, maar zal door de rechthoekige vorm op veel hoogtes een goede ondersteuning bieden. Het stuur is lekker ver naar je toe te halen en de voorstoelen zelf zijn uitgebreid elektrisch te verstellen. Ook als de bestuurder zijn stoel ver naar achteren plaatst, kun je op de plek daarachter nog goed plaatsnemen. Door de langere wielbasis grossiert de #3 in beenruimte en hoofdruimte is er ook in overvloed. Je merkt hier dus niets van de aflopende daklijn. Dat is bij de kofferbak wel anders, want die kun je met 370 liter inhoud niet ruim bemeten noemen. Er is wel een dubbele bodem en de bank kan plat, wat het praktisch gemak vergroot. Bovendien kun je de laadkabel onder de motorkap opbergen, want daar is een opbergvak van 15 liter. Een echt ruimtewonder is de #3 niet te noemen, maar dat maakt hij met de ruimte voor zijn inzittenden meer dan goed.
De smart blinkt uit in multimedia, met een groot en snel reagerend scherm. Achter het stuur vind je alleen de hoogst noodzakelijke info, zoals snelheid en rijbereik. Navigatie- en multimediagegevens worden ook op de voorruit geprojecteerd door het head-up display. De avatar in de #3 is geüpgraded van het vosje dat we in de #1 tegenkwamen, naar een Cheetah. Iemand nog twijfels over de sportieve aspiraties van smart?