Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

- 11 juli 2021

Motoren

Op dit moment is de dieselmotor nog steeds heer en meester in het bestelautosegment. Maar die situatie is aan het veranderen. De vraag naar benzinemotoren groeit. Bovendien leverde Renault met de vorige Kangoo de eerste compacte elektrische bestelauto. Logisch dat daar een opvolger van komt. De nieuwe elektrische Kangoo krijgt een krachtigere motor en grotere batterij met als gevolg een toegenomen actieradius.
Het motorenprogramma bestaat in eerste instantie uit de bekende 1.5 dCi die geleverd wordt met vermogens van 75, 95 en 115 pk. Deze hebben standaard allemaal een zesbak, terwijl de twee krachtigste varianten tegen meerprijs kunnen worden uitgerust met een EDC7-automaat. De diesel blijft nog steeds heer en meester als het gaat om een lage CO2-uitstoot en gunstig verbruik.

Daarnaast kan de nieuwe Kangoo worden besteld met de 1.3 TCe benzinemotor met 100 of 130 pk en een bijbehorend dieselachtig koppel van 200 en 240 Nm.
Rijdend met een Kangoo dCi valt op hoe Renault de isolatie van dit nieuwe model op orde heeft. Daardoor biedt de Kangoo het comfort van een personenauto. Dat komt deels door een goede isolatie van de motorruimte, zodat de laadruimte geen klankkast vormt van een ratelende diesel. De zitpositie voelt wat lager aan dan bij de bestaande Kangoo. De materialen zijn van niveau en de stoelen bieden een uitstekend ondersteunde zit. Het is goed voelbaar dat Renault met deze Kangoo weer een flinke stap verder voorwaarts zet.

95 pk
260 Nm
164 km/h
14,0 s
5,4 (5.4) l/100km
137 g/km
E
22%
€ 20.790
€ 25.000
€ 458 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 7-DSG 1ST Edition

  • Toyota Proace City 1.5 D-4D 130 automaat Runner L1

  • 2009 - Renault Kangoo Be Bop 1.6 16v Fun