Skoda Citigo E IV Ambition

- 6 juli 2020

Verrassend sportief

Zoals gezegd is de Citigo E IV een rappe auto, zeker binnen de bebouwde kom. Daarbij nodigt hij echt uit tot een pittige rijstijl. Omdat het accupakket laag in de auto is gemonteerd, is het zwaartepunt tevens laag en gaat hij verrassend strak de hoek om. Het gevoel in het stuurwiel is prettig en direct, wat wordt versterkt door het lekkere dikke stuurwiel. Daarbij houden de stoelen je voldoende op de plek en bieden ze op langere ritten veel comfort. Ook langere en forsere inzittenden kunnen een goede zitplek vinden voorin. Met de nadruk op voorin, want op de achterbank houd je het als volwassene niet lang uit. Dit is geen uitzondering in deze klasse.

Qua luxe heb je in de Citigo geen klagen. Zo zijn er elektrisch verwarmde voorstoelen, zijn de zijruiten voor en de spiegels elektrisch te bedienen en is er stuurwielbediening voor de audio. Daarnaast is ook deze auto voorzien van de typische Skoda-handigheidjes zoals het haakje aan het dashboard voor de boodschappentas en de clip bij de voorruit voor een parkeerkaartje. Het luxegevoel wordt versterkt door de smalle naden tussen de verschillende panelen. Zeker in deze klasse zien we dat wel eens anders. Dit alles maakt dat de auto een fijne metgezel is om ook langere dagelijkse woon-werkritten te maken.

83 pk
212 Nm
130 km/h
12,3 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
8%
€ 22.320
€ 24.540
€ 164 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Fiat 500 1.2 Lounge

  • Opel Adam 1.4 Jam

  • 2013 - Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • 2012 - Skoda Citigo 1.0 Ambition