Achtergesteld
Dat laatste hadden we ook graag van het interieur gezegd, maar die vlieger gaat helaas niet op. Ford heeft de facelift niet aangegrepen om hier grondig te gaan huishouden, terwijl we bij onze eerdere kennismaking met de Mondeo toch wel enige verbeterpunten hadden getraceerd. Zo op het oog is er niet veel veranderd aan de bedieningsknoppen en het materiaal, wat de auto nu wat gedateerd doet overkomen. Zeker als gelet wordt op de fraaie cockpit van de Focus en Puma kunnen we toch wel stellen dat de Mondeo enigszins achtergesteld wordt.
Binnenin de Mondeo geen fraaie graphics of head-up displays, maar vooral veel drukknoppen voor allerhande functies. De ergonomie is wel goed op orde door de gemakkelijke bediening van verwarming, multimedia en navigatie. Bovendien beschik je over genoeg bekerhouders en aflegvakken, waarbij het vak onderin de middenconsole het fijnst is.
Daarnaast beschik je in de ST-Line over prettig zittende sportstoelen, die na het aankruisen van het X Business Pack op de optielijst gemakkelijk elektrisch zijn te verstellen. Qua zitpositie weet de Mondeo ons nog steeds te verwennen, want door de verstelbaarheid van stoelen en stuur zit je prima voor de lange rit. Het komt dan extra goed uit dat het interieur door de hybride aandrijving en extra geluidsisolatie ook op hogere snelheden lekker stil blijft, zodat je comfortabel naar je bestemming zoeft.
2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale
2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium
2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium
2010 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium
2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack
2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia
2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum