Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo

Max Veldhuis - 27 augustus 2019

Gevechtsklaar

Wanneer je op de Ranger Raptor af loopt, zie je al meteen dat het menens is. De auto staat hoger op zijn poten dan de 'gewone' Ranger en is voorzien van grote terreinbanden. Om geen misverstand te laten bestaan over de fabrikant waarmee je van doen hebt, heeft Ford haar merknaam met koeienletters aangebracht in de grille. Aan de voorzijde valt verder de grote kunststof bumper met extra aluminium bescherming aan de onderkant op. De spatborden zijn uitgeklopt met hetzelfde kunststof, waardoor de spoorbreedte met 150 mm is toegenomen. De brede lichtmetalen treeplanken aan weerszijden maken het stoere plaatje compleet. 

Als we een rondje om de auto maken, merken we dat de intimiderende aanblik van de Ranger Raptor zich vooral beperkt tot de voorzijde. Op de laadbak vinden we nog twee prominente 'Raptor'-stickers, maar daar houdt het onderscheidende vermogen wel op. Om de auto te beschermen tegen het ruigere werk op het terrein is ook de achterkant voorzien van grote plastic bumpers en kan de laadruimte bovendien afgedekt worden. De Ranger Raptor hoeft zich absoluut niet te schamen voor zijn uiterlijk. Sterker nog, wanneer we wat beeldmateriaal van zijn grote broer erbij pakken, slaat de Ranger absoluut geen modderfiguur. Met zijn ruige, utilitaire uiterlijk kun je buiten de gebaande paden prima voor de dag komen. Of je laat op de openbare weg zien hoe avontuurlijk je bent, as you please.

213 pk
500 Nm
170 km/h
10,5 s
onb (7.8) l/100km
205 g/km
C
22%
€ 60.000
€ 60.000
€ 1.100 / maand
€ 732 - € 792 / kwartaal
  • 2009 - Ford Ranger 2.5 TDCi Limited