Naar de sportschool geweest
Van een afstandje doet het exterieur van de Karoq erg denken aan dat van zijn grote broer, de Kodiaq. Toch is het niet zo dat je twee keer hoeft te kijken voordat je de verschillen ziet. Om te beginnen is de Karoq zichtbaar een stuk kleiner, 30 cm om precies te zijn. Met name van opzij is dat goed te zien aan de kortere achterzijde. Maar ook de voor- en achterlichten zijn anders vormgegeven. Het ontwerp van de Karoq kan getypeerd worden als strak en zakelijk, maar deze typering gaat maar ten dele op voor onze testauto in Sportline Business-uitvoering. In de kleur Velvet Red met zwarte accenten en 19 inch wielen oogt de Karoq werkelijk stoer. De metallic lak komt in de zon prachtig tot zijn recht. Het front oogt dankzij de rechtlijnige LED-koplampen en de zwarte grille behoorlijk agressief. In de voorbumper is een grote radiator zichtbaar om de tweeliter viercilinder goed te kunnen koelen. Aan de achterzijde is een plastic diffuser gemonteerd met een sierstuk dat het doet lijken alsof er twee uitlaten onder de achterbumper van de Karoq zitten. Helaas is dit tegenwoordig een bekend trucje van de Volkswagen-groep; de echte uitlaat zit keurig achter de bumper verborgen.
De algehele indruk die overeind blijft bij de Karoq is dat Skoda wat het design betreft allang niet meer onder doet voor Seat of Volkswagen. Je hoeft je zeker niet te schamen wanneer je bij het stoplicht naast een Tiguan of een Ateca komt te staan.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus