Geen M, wel S
De oplettende lezer heeft het al ontdekt: we rijden niet een normale i3, maar de i3s. BMW heeft het moment van de facelift direct aangegrepen om een sportieve S-versie op de markt te zetten. Dat daarvoor niet de letter 'M' is gebruikt, spreekt voor zich. Wil een auto de M-badge dragen, dan moet het wel aan een aantal zeer specifieke vereisten voldoen. De toevoeging van de letter 'S' is in verschillende onderdelen terug te vinden. Zo heeft de i3s standaard een sportonderstel. Dit omvat specifieke dempers, kortere veren (1 cm) en stabilisatorstangen. Het onderstel is 10 millimeter dichter bij de grond gekomen en door de nieuwe wielen zijn de banden 20 millimeter in breedte toegenomen. Meer rubber op het wegdek betekent meer grip, dat is altijd een pluspunt. Verwacht echter geen dikke sloffen; de lichtmetalen 20-inch wielen blijven behoorlijk smal ogen onder de BMW. Wil je een i3s onderscheiden van een normale i3, dan kun je beste kijken naar de randen van de wielkasten; deze zijn bij de i3s namelijk uitgevoerd in het zwart.