Standaard al behoorlijk luxe
Bij de aanschaf van de Eclipse Cross kun je op het moment kiezen uit verschillende uitrustingsniveaus: de Pure, Intense, First Edition en tot slot de Instyle; de uitvoering waar wij mee reden. Wanneer je de Instyle bestelt, hoef je niet veel extra meer aan te vinken. Tot de standaarduitrusting behoren onder andere 18-inch vijfspaaks wielen, het Rockford Fosgate-audiosysteem, een hele batterij aan veiligheidssystemen, het dubbele panoramadak, adaptieve cruisecontrol en lederen bekleding. De prijs van onze testauto - de duurste uitvoering met vierwielaandrijving, benzinemotor en CVT-automaat - bedraagt 43.889 euro. Veel geld, maar daar krijg je ook veel auto voor terug.
Mocht dit bedrag toch iets boven budget zijn, dan is het wellicht goed om te weten dat de Eclipse Cross al te krijgen is vanaf 29.490 euro. Voor dit geld krijg je dezelfde motor als de testauto, maar dan met voorwielaandrijving en handbak. Standaard zit de Eclipse Cross ook al goed in zijn spullen: zaken als automatisch grootlicht, lane departure warning, een licht- en regensensor en een achteruitrijcamera hoef je niet meer aan te vinken op de optielijst. Dit is beter voor elkaar dan bij bijvoorbeeld Peugeot, waar je met de 3008 een flink stuk duurder uit bent voor dezelfde opties
Dacia Duster Hybrid 140 Journey
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline