Geen SUV, geen sedan
De SUV's van de premiummerken werden allemaal wat minder agressief getekend en kwamen zelfs als groene plug-in hybride op de markt, wat de redding van het segment is gebleken. Toch blijft er vraag naar een Gran Turismo die het beste van twee werelden kan combineren. Reden dus om het nieuwe model wat hoger in de markt te zetten. De 5 Serie GT stond al op het onderstel van de 7 Serie en dat is bij zijn opvolger niet anders. Maar BMW past de naam wel aan, om te benadrukken dat het letterlijk en figuurlijk om een hoger gepositioneerde auto gaat.
Als 6 GT houdt het model vast aan de kern van het ontwerp, maar de auto heeft veel meer coupélijnen toebedeeld gekregen. Bovendien is de auto langer en lager gemaakt en dat komt het uiterlijk van de auto ten goede. De auto komt niet zo lomp over, terwijl er een lel van een auto voor je neus staat. Met het optionele M-pakket kun je niet zeggen dat er een subtiele wagen is neergezet, maar zeker de achterzijde is veel dynamischer vormgegeven. De neus lijkt regelrecht van de 7 Serie gekopieerd te zijn, want tot de A-stijl vertoont de 6 GT grote gelijkenis met dit model.
Je kunt het qua genen slechter treffen, dus we kunnen dit BMW niet kwalijk nemen. Na de neus heb je wel gelijk door dat je met een compleet ander model te maken hebt. De hogere daklijn en de achterzijde die door de vijfde deur geleidelijk afloopt, geven de GT een eigen karakter.