SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

- 30 maart 2018

Flinke stap voorwaarts

SsangYong moet een flinke stap voorwaarts maken om meer verkopen op de Nederlandse markt te genereren. Met de nieuwe Rexton gaat het merk de strijd aan op vooral de markt van auto's met een grijs kenteken. Door de strenge wetgeving voor zware en veel-uitstotende auto's is de Rexton met wél een achterbank onbetaalbaar voor de Nederlandse consument, dus wordt de aandacht vooral gegeven aan de auto die voldoet aan de eisen voor het grijs-kenteken. Dit jaar zijn er sinds februari al zo'n 20 exemplaren verkocht en dát is een goed teken. De Rexton is net als zijn voorganger een auto die precies doet wat je ervan verwacht, maar nu wel met een fraai interieur en aansprekende rijeigenschappen. Als je als ondernemer een fijne, ruime én luxe SUV zoekt, dan is de Rexton een auto om te overwegen. Kies dan wel voor opties zoals grotere wielen en overweeg om de treeplanken te laten schieten.

  • Fijne aandrijflijn
  • Veel binnenruimte
  • Rechtuitstabiliteiteit is goed in orde....
  • ...maar bochten zijn niet zijn vriend
  • Behoorlijk zwaarlijvig
  • Helaas op geel kenteken niet betaalbaar
181 pk
420 Nm
185 km/h
0,0 s
9,0 (8.3) l/100km
218 g/km
G
22%
€ 26.890
€ 32.750
€ 600 / maand
€ 596 - € 643 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2