Lichte wijzigingen
De auto bleek in trek bij ondernemers en managers uit de hogere lagen van het bedrijfsleven. Snelheid, een ongeƫvenaard interieur en de nieuwste technologieƫn zorgden ervoor dat de auto gretig aftrek vond. Inmiddels is de Model S de grootste Duitse limousines de baas qua verkoopcijfers. Geen reden om achterover te leunen, want de auto werd gefacelift en voorzien van een nog groter accupakket. Daarnaast bracht de facelift uiterlijke veranderingen met zich mee.
Die veranderingen moet je voornamelijk bij de neus zoeken, want de grille is dichtgemaakt en twee nieuw gevormde LED-koplampen geven de auto een frisser aangezicht. De rest van het ontwerp blijft nagenoeg ongewijzigd en dat terwijl een eerste versie van de Model S al in 2009 gepresenteerd werd. Jammer dus dat de achterlichten niet een andere lichtsignatuur kregen, want van achter gezien, kun je een faceliftmodel maar moeilijk onderscheiden van zijn voorganger. De koplampen van de eerste Model S maakten gebruik van xenonverlichting, terwijl er nu full-led lampen zijn geplaatst. De lichtopbrengst van de oude lampen was dramatisch, maar dat is bij het nieuwe model iets beter geregeld. Nog steeds komt de lichtbundel niet in de buurt van de concurrentie en zijn er genoeg C-segmenters die een betere lichtopbrengst bieden. Ook valt het op dat er veel condensvorming in de koplampen plaatsvindt, wat ook zorgt voor een onrustige lichtbundel.