Efficiëntie en eenvoud
Aan boord van de Logan MCV Stepway kunnen we er niet omheen; aan alles is te zien dat deze auto volledig ingericht is op efficiëntie en eenvoud. Zo is er gebruik gemaakt van goedkope en harde plastic onderdelen, zitten sommige knopen op onlogische plaatsen en heb je geen hip digitaal instrumentarium. Is het iets waar we ons aan storen? Nee, absoluut niet. Bij de aanschaf van deze auto maak je namelijk bewust de keuze voor een dergelijk interieur. Daarbij moet gezegd worden dat de onderdelen allemaal solide aanvoelen en gemaakt zijn om intensief te gebruiken. De Dacia die wij rijden, zit daarnaast heel ruim in de spullen. Alle benodigde zaken zijn aanwezig. Denk hierbij aan een multimedia- en navigatiesysteem, ingebouwde achteruitrijcamera, hill-start assist en elektrisch bedienbare ramen voor en achter. Reden tot klagen hebben we dus niet.
Hoewel de stoelen goed zitten en op verschillende wijze instelbaar zijn, hebben ze op termijn een vermoeiende werking. Na een rit van twee uur heb je het zitten in de Dacia wel gehad en is het tijd om de benen te strekken. De passagiers achterin hebben zowel voor het hoofd als voor de benen voldoende ruimte, zelfs tot een lengte van 1,90 meter. Echter geldt hetzelfde als voor de bestuurder; na een zit van twee uur ben je het zat. De bagageruimte van 573 liter is zeer ruim voor zijn klasse en door het neerklappen van de achterbank neemt de ruimte toe tot 1518 liter. De achterbank is in verschillende delen neerklapbaar, wat je de mogelijkheid biedt om grote voorwerpen mee te nemen en daarnaast nog passagiers kwijt te kunnen.