Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

- 27 augustus 2017

Locomotief

Van de drieling is de Citroën wellicht het meest expressief qua ontwerp. Hoewel de auto's onderling niet heel erg verschillen qua uiterlijk, valt de hoge neus van de Jumpy het meest op. De snuit heeft wel iets weg van die van een locomotief. De auto is een stuk hoger geworden dan zijn voorganger en door het hoge front is de wagen best imposant. Qua maatvoering valt onze testauto tussen bijvoorbeeld een Nissan NV200 en Volkswagen Transporter in. Door één van de twee verlengde versies te bestellen, kan de auto zich beter meten aan de grotere bussen uit het VC-segment. We vinden een iets langere versie dan de XS die wij rijden ook net iets beter in proportie qua looks.
Af-fabriek staat de standaard uitgevoerde Jumpy op stalen wielen, die goed tegen een stootje kunnen. Zijn de looks net wat belangrijker, dan heb je met het optionele setje 17 inch lichtmetaal een heel mooi resultaat.

150 pk
370 Nm
170 km/h
11,1 s
6,3 (5.1) l/100km
139 g/km
E
22%
€ 17.000
€ 29.620
€ 543 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • Nissan Evalia 1.6 Acenta