Bijzonder ruim
Toen de i-cockpit - de tellers boven het stuurwiel - zijn debuut maakte, was niet iedereen direct enthousiast. Vooral de zichtbaarheid van de klokken en het te compacte stuurwiel zijn de meest gehoorde bezwaren. Het kleine stuur is gebleven, maar de tellers zijn nu wat beter leesbaar en alleen het onderste gedeelte van het centrale informatiescherm valt weg achter de rand. Meer dan ooit straalt het interieur van de 308 luxe en sportiviteit uit, waarbij de afwerking en materiaalgebruik dichtbij de top in dit segment komen. Rammels en kraakjes zijn de auto vreemd en bijna overal vind je zachte kunststoffen. De harde en ietwat glimmende panelen op de portieren zijn dan ook een contrast met de rest van het interieur. Kies je voor de GT-line, dan vind je overal rode accenten en rode stiksels. Dit is met de nodige creativiteit gedaan. Zo is het stiksel op het dashboard zeer fraai en vind je op de portieren een niet alledaags, maar wel mooi patroon. Op de achterbank is de ruimte beperkt en zeker wanneer de voorstoelen in de gemiddelde Nederlandse stand worden gezet, is er net voldoende plek voor jonge kinderen. Andere auto's in deze klasse doen het hierin beter. Geheel achterin is onveranderd een ruimte van minimaal 610 liter voorhanden, wat wél een fors getal is. Dit komt zelfs in de buurt van de veel grotere Skoda Superb.
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2010 - Peugeot 308 GTI
2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline