Zeker geen prijspakker
Ben je helemaal gevallen voor een Fiat 500, dan is de zwaarste motorisering die je kunt bestellen de TwinAir 105. Met 105 pk op de voorwielen ben je zeker geen stakker, getuige een standaardsprint van 10 seconden en een top van 188 km / u. Voor meer uiterlijk vertoon is de auto uitgevoerd als S. Meer vermogen en een sportievere uitstraling kun je krijgen door aan te kloppen bij Abarth. Voor net iets meer dan 26 mille koop je een 595C met een 145 pk sterke 1.4 T-Jet in het vooronder. Via de Turismo met 165 pk kom je bij het topmodel: de Competizione. Met 180 pk en een koppel van 250 Nm moet hij een top halen van 225 km / u en de '100' bereiken in 6.7 seconden. Met een vanafprijs van 33.709 euro is de topper in het 595C-gamma geen prijspakker, maar je hebt wel iets bijzonders in handen. Voor de gelegenheid is de auto die wij reden aangekleed met het Pack Color - zwarte buitenspiegelkappen, de striping en zwart gekleurde elementen op de voor- en achterbumper - en Pack Performance. Met een prijs van 275 euro is eerstgenoemde een smaakgevoelige, maar naar onze mening een fraaie toevoeging. Wil je de auto echt afmaken, zowel optisch als in rij- en stuurgedrag, dan zal je ook de 2.700 euro moeten aftikken voor het Pack Performance. 17 Inch lichtmetaal en een in de zijruit verwerkte antenne zijn zaken die de auto er beter uit laten zien en de geweldige sportstoelen zijn een must voor een sportief rijgedrag. Maar het mechanisch slipdifferentieel dat je krijgt in dit pakket is misschien wel dé reden om er een kruisje bij te zetten.