BMW X6 M 4.4 V8

- 4 juli 2016

Geen marketingtaal

Het klinkt als makkelijke marketingtaal, maar ook in haarspeldbochten voelt de auto zich prima thuis.
Alleen bij het remmen winnen de natuurwetten af en toe het gevecht, want dan is de auto ondanks de kolossale geperforeerde schijven en compoundblokken uit de M-Performanceserie bij vlagen zoekerig. Dat vergeet je al gauw als de dikke V8 met twee turbo's het maximale koppel van 750Nm en een duizelingwekkende 575pk op de auto loslaat. In 4,2 seconden zit je op de 100 km/h, terwijl de X6 pas (mits de auto is voorzien van het M Driver's Package en dat wil je) bij 280 km/h er de brui aan geeft. Op de Autobahn komt de BMW dan ook het beste tot zijn recht, hoewel het jammer is dat er meer windgeruis en bandengerol tot de inzittenden doordringt, dan dat bij de concurrentie het geval is. Het voordeel is dat je de hoogtoerige V8 ook goed hoort en dat is iets wat niet gaat vervelen.
De 85 liter brandstof die in de benzinetank past, gaat bij het regelmatig aanspreken van het vermogen wel behoorlijk hard, wat geen verrassing mag heten bij een 4.4 liter V8.

575 pk
750 Nm
280 km/h
4,2 s
17,2 (11.1) l/100km
258 g/km
G
22%
€ 174.289
€ 198.803
€ 3.645 / maand
€ 351 - € 401 / kwartaal
  • Tesla Model X P90D Ludicrous

  • 2012 - BMW X6 M50d

  • 2010 - BMW ActiveHybrid X6

  • 2008 - BMW X6 xDrive35d High Executive