Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue Business Edition

- 29 oktober 2015

Kloppend design

Het exterieur van de i40 Wagon is grondig onder handen genomen door de designers. Dat wil zeggen, voornamelijk de neus. De hexagonale grille met chromen omlijsting springt in het oog, evenals de gewijzigde koplampen. De LED-slinger uit het pre-faceliftmodel is verdwenen en daardoor oogt de auto misschien minder vriendelijk, maar wel een stuk strakker. De mistlampen hebben plaatsgemaakt voor LED-balken, die in de gewijzigde voorbumper als dagrijverlichting dienstdoen. De lijnen op de flanken zijn gelukkig gebleven, want dat strak gelijnde ontwerp maakt van de Hyundai een erg fraaie auto.

De achterlichten zijn voorzien van een nieuwe lichtsignatuur, verder bleef de achterzijde ongewijzigd. Laat je niet afleiden door de ontsierende parkeersensoren op de testauto; de parkeersensoren op de i40 zijn normaliter helemaal origineel en veel mooier weggewerkt, maar op de 'onze' pas achteraf aangebracht. De i40 klopt nu meer dan eerst, het front sluit veel beter aan bij het lijnenspel van de auto en bovendien is het ontwerp weer overeenkomstig de overige Hyundai 's. Eerder zagen we immers de i30 eenzelfde behandeling ondergaan en ook de neus van de nieuwe Tucson is er gelijk in te herkennen.

116 pk
277 Nm
192 km/h
12,4 s
5,3 (4.2) l/100km
110 g/km
D
22%
€ 31.495
€ 32.195
€ 590 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D-F Lease Pro

  • 2012 - Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • 2011 - Hyundai i40 CW 1.7 CRDi Business Edition