Het interieur
Je merkt aan alles in het interieur dat je een auto instapt van hoge kwaliteit. De eerste indruk is een zeer sjieke. Er zijn hoogwaardige materialen gebruikt en ook de afwerking is ongekend. Geen kieren, naden of andere onvolkomenheden zijn te bespeuren.
Enkele ronde vormen zijn afgewerkt met een chromen/chroomkleurige rand. Zo zijn de twee grote klokken omrand met een stripje chroom, maar bijvoorbeeld ook de aircoknoppen, radioknoppen en pookknop zijn voorzien van een chromen randje. Als ik dit zo schrijf, klinkt het allemaal als een interieur met een hoog bling-bling-gehalte, maar niets is minder waar. Het heeft een zakelijke uitstraling, maar dan wel de sjieke variant.
De bediening van alle functies is erg logisch. Zelf vind ik de draaiknoppen van de airco erg praktisch. Waar enkele jaren terug alles digitaal werd, werd het bedienen van de functies alleen maar langdradiger, omdat je heel vaak op hetzelfde knopje moest drukken voor je de stand had die je wilde. Met een draaiknop gaat dat nu eenmaal veel eenvoudiger.
Het enige wat ik niet zo fantastisch vind in dit interieur is het stuur. Wat mij betreft past het gewoon niet in het zakelijke geheel. Hij is absoluut niet fragiel in gebruik, maar zo oogt hij wel. Hier had best een wat steviger design bij gebruikt mogen worden.
De zetels zitten zowel voor als achter, zoals je mag verwachten, zeer goed. Bij alle plaatsen is het mogelijk een armsteun naar beneden te klappen voor nog een stukje extra comfort. Achterin is ook voldoende ruimte voor benen en hoofd.
De kofferruimte biedt absoluut waar hij voor ontworpen is: ruimte. Als ruimte datgene is wat je mist in een Golf, dan biedt het alternatief zich hier aan.