XFR-S wordt snellere versie van de XFR
Het was een slecht bewaard geheim, maar het is pas officieel als de auto gepresenteerd wordt, dus vanaf nu kunnen we de echte gegevens van de XFR-S met u delen. Net als bij de XKR-S is het vermogen opgeschroefd tot 550 pk en ook het presentatiemodel van de XF is uitgevoerd in het opvallende French Racing Blue.
Met de 510 pk van de XFR is het al niet behelpen, maar Jaguar wil laten merken dat het op alle fronten mee kan met Duitse premiummerken en hun topsedans. Uiteraard is ook het bijbehorende koppel opgeschroefd en die meet nu 680 Nm. Met deze cijfers sprint de Jaguar in 4,6 seconde naar de honderd en treed het met zijn topsnelheid op de kop af toe tot de club van 300.
In technische zin is de ophanging aangepast om met het grotere vermogen om te gaan. Datzelfde geldt voor het differentieel en de stabiliteitssoftware. Niet onbelangrijk is een met 30% toegenomen zijdelingse stijfheid. Deze auto kan immers nogal wat te verduren krijgen. Het laat zich raden dat de auto goed dwars wil met zijn achterwielaandrijving, maar Jaguar bevestigt dat zelf ook nog eens met het meegestuurde beeldmateriaal.
Naast de lakkleur die overeenkomt met die van de XKR-S die we een paar maanden geleden reden, zien we ook uitgebreid spoilerwerk, carbon, 20 inch wielen en een flinke achterspoiler. Met name de laatste deed ons wel een beetje fronsen, maar gelukkig maakt Jaguar Nederland direct van de gelegenheid gebruik om te melden dat we in Nederland een kleiner exemplaar moeten verwachten dan op de foto's te zien is. Gelukkig maar.