Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport

Max Veldhuis - 28 juli 2019

Diesel bedankt?

De toon van de berichtgeving over diesel is de laatste tijd niet meer zo negatief als het was. Toyota gelooft echter heilig in het (deels) elektrische alternatief als vervanger van de zelfontbrander. Met de Corolla TS Hybrid hopen de Japanners het succes van de Auris TS in de zakelijke markt te kunnen herhalen en verder uit te breiden. 

Toyota wil met de Corolla niet alleen het succes van de Auris herhalen, maar de nieuwe telg eveneens gebruiken om het merk een wat sportiever imago aan te meten. Niet langer moet Toyota louter synoniem staan voor saaie degelijkheid, maar worden de auto's ook gericht op mensen die houden van auto's en autorijden. Of de Corolla TS werkelijk een bruikbaar alternatief is voor de zakelijke dieselaar en Toyota haar sportieve aspiraties met deze auto waarmaakt, moet blijken uit een uitgebreide rijtest.

180 pk
190 Nm
175 km/h
7,9 s
6,1 (3.9) l/100km
89 g/km
A
22%
€ 24.995
€ 37.855
€ 694 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

  • Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

  • Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2019 - Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium