Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

Pawel Piotrowski - 5 september 2013

Minder is meer?

Spaarzame en krachtige turbomotoren zijn niet meer weg te denken. Ford introduceerde vorig jaar de 1.0 Ecoboost krachtbron met naar keuze 100 of 125 pk. Inmiddels heeft deze motor ook zijn weg naar de gefacelifte Fiesta gevonden, een stadsauto waarin je niet per se 100 pk of meer nodig hebt. En dus werd de turbo van de driecilinder geschroefd. Zonder drukbeademing heb je de keuze tussen 65 en 80 pk. Wij gingen op pad met de laatste om te beoordelen of dat naar hedendaagse maatstaven volstaat.

80 pk
105 Nm
165 km/h
14,9 s
5,1 (4.3) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 14.495
€ 18.340
€ 336 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • CitroŽn C3 1.2 PureTech Shine

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura