Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

Pawel Piotrowski - 5 september 2013

Zoek de verschillen

Eerder dit jaar maakten wij kennis met een uitgedost exemplaar van de opgefriste Ford Fiesta. Zo'n ST is natuurlijk supergaaf, maar niet echt representatief voor de doorsnee modellenrange. De gewone Fiesta's moeten het zonder agressieve bumpers, grote velgen of een diffuser met sportuitlaat doen. Maar dat maakt ze niet meteen saai. Sinds de facelift van begin dit jaar beschikken alle Fiesta's over een grote chromen grille die sterk aan een bepaald Brits merk doet denken. De meningen daarover verschillen, maar persoonlijk vind ik het erg chique staan, vooral in combinatie met de Panther Black metallic lak van € 600.

Met het spotten van de overige wijzigingen heb ik meer moeite, afgezien van de grille is er namelijk niet zoveel veranderd. Verder dan een nieuwe bumper, andere luchtinlaten en achterlichten met een gewijzigde lay-out kom ik niet. Dat is ook niet zo erg, de alweer uit 2008 stammende Fiesta ziet er namelijk nog steeds modern en leuk uit. Ons testexemplaar is een vijfdeurs met het Titanium uitrustingsniveau. Voor een bedrag van € 1.500 krijg je dan onder andere projectiekoplampen, chroomlijsten, mistpitten en fraaiere velgen mee. Het zijn allemaal geen noodzakelijke opties, maar een standaard Fiesta knapt er wel flink van op.

80 pk
105 Nm
165 km/h
14,9 s
5,1 (4.3) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 14.495
€ 18.340
€ 336 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura