Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

Michel van Breugel - 19 november 2008

Evenaren

De bedoeling van de nieuwe Fiesta was overduidelijk om de auto meer volwassenheid te geven en het wat suffe imago van zich af te schudden. De Ford ingenieurs kregen de opdracht mee om de Fiesta groter, luxer en beter te maken dan de vorige generatie. Met de introductie van de nieuwste generatie, inmiddels alweer de zesde, wil Ford weer alle lichten op de Fiesta laten schijnen. De nieuweling lijkt in geen enkel opzicht op zijn voorganger, die echter ook een prima reputatie had: de best rijdende auto in zijn klasse. Deze reputatie mag dan ook absoluut niet uit het oog verloren worden.

De nieuwe Fiesta is leverbaar als drie en vijfdeurs variant waarbij de vormgeving nauwelijks verschilt. De driedeurs ziet er uiteraard sportiever uit dan zijn meerdeurige broer. Deze nieuweling van Ford is leverbaar met vijf uitrustingsniveaus. Allemaal leuke feiten, maar de belangrijkste vraag blijft of de Fiesta zijn rijeigenschappen kan evenaren ten opzichte van het model dat hij aflost. En zullen zijn concurrenten wederom op achterstand worden gezet?

96 pk
128 Nm
175 km/h
12,2 s
7,7 (5.7) l/100km
133 g/km
E
22%
€ 14.100
€ 20.760
€ 381 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Honda Jazz 1.4i Elegance

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Skoda Fabia 1.4 16v Sport

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • Peugeot 207 1.6-16V XS Pack

  • Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack

  • Mazda 2 1.5 Executive

  • Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • CitroŽn C3 1.6 VTi Exclusive

  • Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura