Intro
Mercedes-Benz is een merk dat bij iedereen een bepaald gevoel oproept. Voor de ene persoon is het een protserige auto voor taxirijdende kampbewoners terwijl een Benz bij de ander juist een warm gevoel oproept: een gevoel van kwaliteit, betrouwbaarheid en doorwrochtheid. Dit imago heeft echter zijn prijs en dat is ongetwijfeld een reden waardoor de Mercedes-Benz C-Klasse zo’n bekende verschijning is: het is een betrekkelijk voordelige manier (de prijs van deze auto ligt nieuw ergens in buurt van de 45 mille) om in een échte Mercedes te rijden. In deze test zal de C-Klasse Combi (of T-Modell zoals de Duitsers het plachten te zeggen) met een dieselmotor en automatische transmissie de revue passeren. Qua aandrijflijn bezit de auto dus twee elementen waarin Mercedes van oudsher een voorloper is geweest.
BMW 3 Serie Touring 320i Business Line
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia
Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq
Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD
Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16v Distinctive
Honda Accord Tourer 2.4i VTEC Executive
2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet
2016 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C 200 Edition 1
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde