Honda Accord Tourer 2.4i VTEC Executive

Pawel Piotrowski - 28 januari 2009

Onpopulair

Medio vorig jaar werd de Accord in een sportiever en chiquer jasje gestoken. Dat een fraaier design niet altijd voor een gehoopte verkoopboost zorgt werd al snel duidelijk. Hoewel de Accord geen grijze muis meer is liggen de verkopen nog steeds onder de verwachtingen. Hieruit blijkt maar weer dat Honda’s imago nog niet sterk genoeg is om mee te spelen met de premiumleague. Meerdere merken verkeken zich op dat laatste en eigenlijk wisten alleen Volvo en Lexus in ons land deze barrière succesvol te doorbreken. Met de recent toegevoegde DTEC dieselmotoren mikken de Japanners nu op de zakelijke markt. Uiteraard zal deze toevoeging voor wat aanvullende verkopen zorgen, het grootste bestanddeel van klanten wordt echter nog steeds gevormd door particulieren. Deze groep consumenten weet Honda’s identiteit en techniek op haar waarde te schatten, een reden voor ons om de topper uit de Accord stal onder de loep te nemen.

201 pk
234 Nm
222 km/h
10,2 s
8,8 (8.9) l/100km
211 g/km
G
22%
€ 32.200
€ 54.300
€ 996 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde

  • Cadillac BLS Wagon 1.9D Elegance

  • Audi A4 Avant 2.0 TDI Pro Line

  • Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline

  • Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance

  • Volvo V60 D3 Summum

  • Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI Avantgarde

  • BMW 3 Serie Touring 320i Business Line

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic

  • Mercedes-Benz C-Klasse Estate C220 CDI Avantgarde

  • Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2012 - Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

  • 2012 - Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • 2008 - Honda Accord 2.0i VTEC Elegance