Geen allemansvriend
Net als de beperkte keuze aan motorisering bulkt de brochure van de Mondeo niet uit in opties. De standaarduitrusting is al uitgebreid, omdat de Hybrid minimaal als Titanium (36.790 euro voor de Wagon) de showroom uitrolt. Navigatie, klimaatcontrole en cruise control zijn standaard, net als keyless entry en Apple Carplay. De ST-Line voegt grotere wielen en de benoemde sportieve accenten toe, terwijl je in het interieur wordt verwend met elektrisch verstelbare stoelen met geheugen. De testauto is daarnaast voorzien van het X Business Pack, dat rijhulpsystemen en meesturende LED-koplampen behelst. Getinte ramen en een verwarmd stuurwiel weten de prijs verder op te drijven tot 44.525 euro. Als je nog meer luxe wenst, kun je nog steeds voor een Vignale opteren. Haal- en brengservice bij onderhoud, lederen bekleding en speciale designkenmerken vallen je dan ten deel.
De hybride uitvoering van de Mondeo weet souplesse en efficiƫntie te bieden, maar je moet wel bereid zijn om je rijgedrag aan te passen en flink in te leveren op bagageruimte. Het maakt de Mondeo geen allemansvriend, want voor meer dynamiek en ruimte kun je binnen de gelederen van Ford betere opties vinden. Maar de rust en het comfort die gepaard gaan met de koersvastheid van een D-segmenter maken de auto zeker geschikt voor de kilometervreter die niet zo nodig het nieuwste van het nieuwste hoeft te rijden.
- Standaard al sterk en compleet
- Comfortabele en stille kilometervreter
- Zuinig, ook in de praktijk
- Flink inleveren op bagageruimte
- CVT vraagt verandering rijgedrag
- Interieur gedateerd
2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale
2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium
2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium
2010 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium
2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack
2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia
2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum