Nog steeds guitig
Zoals gezegd zijn de uiterlijke veranderingen van de 2 niet revolutionair. Zoals we dat meestal zien bij een facelift van Mazda ontdek je na aandachtiger kijken toch behoorlijke wijzigingen. Zo zien we extra aangebrachte chromen sierdelen die de randen van de voor- en achterbumper markeren. De neus zelf is ook iets rechtgetrokken en loopt zo meer in lijn met die van de Mazda 6. De vleugelgrille is breder gemaakt en dat maakt de neus minder gedrongen. Bovendien is het front voorzien van nieuwe koplampen, die tegenwoordig standaard ledverlichting bieden.
Optioneel kun je de Mazda zelfs voorzien van adaptieve lampen, die in meerdere blokken een grootlichtbundel geven. Een unicum in dit segment, want naast de Opel Corsa is er geen concurrent die deze toepassing biedt.
De kleinste Mazda is tevens voorzien van nieuwe wielen, die in 15 of 16 inch zijn te verkrijgen. De geteste Luxury biedt standaard de grootste maat wielen en die multispaaks exemplaren staan de auto goed. Ze lijken zelfs een maatje groter door wat optisch bedrog. Aan de achterzijde vinden we de nieuw ontworpen achterlichten, die ook gedeeltelijk gebruikmaken van led-techniek. Het ietwat bolle voorkomen van zijn voorganger is nog steeds aanwezig, wat maakt dat de auto bovenal guitig is om te zien. Maar daarmee komt hij wel minder volwassen over dan concurrenten als de Volkswagen Polo en Renault Clio.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line