Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

- 4 juni 2015

Iets meer geld, veel meer auto

Dat Land Rover na zeventien jaar afscheid heeft genomen van de naam Freelander is een logische keuze. Het is nu duidelijker voor welk publiek de auto gemaakt is en bepaalde zaken zijn beter te duiden. Zo is de gemaakte keuze voor de plastics in het interieur, het behoudende design en de praktische indeling met een derde zitrij goed te verklaren. Met de naamswijziging  en het geheel nieuw ontwikkelde model is een belangrijk pluspunt ontstaan. De Freelander vergde minimaal een investering van 40.560 euro. Voor 140 euro méér staat er een grotere, luxere én beter uitgeruste Discovery Sport op de stoep. Daarbij is de auto meer dan ooit geschikt voor zowel zakelijk gebruik als voor daarbuiten: doordeweeks kun je er prima mee voor de dag komen bij de klanten en in het weekend hang je er een grote paardentrailer achter. Met de Discovery Sport heeft Land Rover wederom een goede keuze gemaakt en lijkt succes ook voor dit model onafwendbaar. 

  • Grote binnenruimte
  • Prettige aandrijflijn
  • Praktische bruikbaarheid
  • Materiaalgebruik in het interieur
  • Bereikbaarheid derde zitrij
  • Plaatsing raambediening
190 pk
420 Nm
188 km/h
8,9 s
8,3 (6) l/100km
161 g/km
G
22%
€ 40.700
€ 66.300
€ 1.216 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher