Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

- 4 juni 2015

Doordacht

Ten opzichte van de Freelander is de Discovery Sport 10 centimeter in de lengte gegroeid. Dit is geheel ten goede gekomen van de binnenruimte. Zowel voorin als op de achterbank zit je ruim. Ook geheel achterin is een ware balzaal beschikbaar voor de bagage. Met 981 liter - met de achterbank in normale positie - is het één van de grootste in zijn klasse. Door die enorme ruimte is er plek ontstaan voor twee extra zitplaatsen. Deze zijn op de bekende manier uit de bodem te toveren. Hoewel de toegankelijkheid naar de plekken wat te wensen over laat, is er nog best wat zitruimte beschikbaar. Ben je langer dan 1,80 dan moet je niet al te lang te hoeven zitten op de zesde en zevende zitplek, maar voor een korte rit kan het best. Kinderen zitten ook op langere ritten ruim zat. Daarbij is de auto voorzien van allerlei comfortverhogende zaken die je normaal in een MPV verwacht. Zo kunnen de inzittenden op zowel de achterbank als de derde zitrij hun eigen klimaat bepalen en zit de auto vol met aansluitingen om de telefoon op te laden. Deze usb-poorten zijn niet aangesloten op het audiosysteem, maar geven net voldoende spanning af om telefoons of andere elektronische apparaten op te laden. Daarnaast is de achterbank te verschuiven, zodat je kunt kiezen voor ruimte voor de benen op die zitrij of juist meer plek in de bagageruimte - of in dit geval meer beenruimte op de derde zitrij.

190 pk
420 Nm
188 km/h
8,9 s
8,3 (6) l/100km
161 g/km
G
22%
€ 40.700
€ 66.300
€ 1.216 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Lexus RZ 450e President Line

  • Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition