Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

- 24 november 2012

Moeilijke tijden

Zowel de eerste als tweede generatie Santa Fe maakten een prima start. Toch is het de vraag of deze eenzelfde lot beschoren zal zijn. Op de meeste belangrijke punten heeft de Hyundai alles mee, maar twee zaken kunnen roet in het eten gooien. Het eerste is de prijs, want ook al is de techniek het misschien dubbel en dwars waard, de Nederlandse autokoper zal 57.500 euro een hoop geld blijven vinden voor een Hyundai. Al gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen dat de instapper er voor minder dan 40 mille is. Het tweede is het era waarin deze Santa Fe op de markt komt. Grote SUVís hebben danig aan populariteit ingeboet en daarmee alleen al wordt het haast onmogelijk om de aantallen van vroeger te reproduceren. Dat neemt niet weg dat we het de Koreanen wel gunnen, want deze stoere verschijning kan zich meer dan prima meten met soortgelijke softroaders. Stiekem hopen we dat na het succes met de kleintjes en het recente succes in de zakelijke markt, nu ook deze duurdere klasse door Hyundai succesvol bevochten wordt. Wie weet wordt daarmee langzaam maar zeker de weg geplaveid voor het topklasse-pareltje dat in de thuismarkt en in Amerika al net zo vanzelfsprekend is als een dikke Duitser.

  • Luxueus
  • Comfort
  • Prima verbruik
  • Zicht schuin achter
  • Sterke stuurbekrachtiging
  • Tijdperk niet gunstig
197 pk
421 Nm
190 km/h
10,1 s
7,5 (6.8) l/100km
178 g/km
G
22%
€ 39.495
€ 57.485
€ 1.054 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • 2006 - Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion

  • 2006 - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion