Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

- 24 november 2012

Mannelijk

Ook al heeft de hele modellenlijn een i in zijn naam, bij de Santa Fe heeft Hyundai de naam behouden. Vanaf het eerste model staat die naam als een huis en in tijden dat de grote SUV het steeds moeilijker krijgt, is een goede naam het halve werk. Het uiterlijk is uiteraard wel stevig gewijzigd. Momenteel tekent Hyundai zijn auto’s volgens het Fluidic Sculpture Design, maar omdat ronde lijnen zo’n grote auto niet altijd goed doen, is het ontwerp wat strakker gemaakt volgens de afgeleide designtaal Storm Edge. Ondanks de grote marketingsaus over de namen, spreekt het ons wel aan. Het familiegezicht is overduidelijk aanwezig in de zeskantige grille en de scherp gelijnde lampen, maar doordat de lijnen binnenin de grille, koplampen en over de taille niet meer gebogen zijn, staat er echt een stoer ding. De grote wielen, de ‘scheermesjes’ in de grille en de look-a-like carterbescherming geven de Santa Fe nog meer mannelijkheid mee. Gelukkig zit de kentekenplaat achter – in tegenstelling tot bij zijn voorganger - weer gewoon in het midden van de achterklep en voldoet de auto aan het schoonheidskenmerk symmetrie, al hadden we het om die reden wel mooi gevonden als één van beide uitlaten naar de linkerzijde was verhuisd.

197 pk
421 Nm
190 km/h
10,1 s
7,5 (6.8) l/100km
178 g/km
G
22%
€ 39.495
€ 57.485
€ 1.054 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • 2006 - Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion

  • 2006 - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion